2010. június 12., szombat

Magyarságtudat

Tegnap voltam öcsém ballagásán. Tök jó volt, 35 perc körözéssel együtt, ami ilyen melegben igencsak örömteli, de azért megható volt (amennyire egy ballagás az szokott lenni) és szép. Volt egy olyan része a műsornak, ahol bemondta egy lány, hogy most pedig énekeljük el a Himnuszt. Támogatásnak benyomták azért felvételről is. És amin én teljesen megdöbbentem az az, hogy az embereknek elenyésző kisebbsége énekelt... De tényleg, körülnéztem, és mondjuk ha 4-5 embert láttam magunkon kívül énekelni, akkor sokat mondtam. Sőt, felénk nézegettek furcsán, hogy mi ütött belénk. Lehet, hogy velem van a baj, de szerintem ez nagyon szomorú... Én nem mondom, hogy hatalmas hazafias érzéseknek kell dúlnia mindenkiben, mert hát globalizáció van, uniós tagállam vagyunk, meg ezt mostanában a média teljesen összemosta a szélsőjobboldalisággal, de azért egy Himnusz az Himnusz, akinek valamit is jelent, hogy magyar, az nem szégyelli elénekelni... A Szózatnál már nem is néztem szét, mert azt amúgy is tömegenként mondjuk 20 ember szokta énekelni.

*Szerkesztés*: lehet, első nekifutásra kicsit erősen fogalmaztam, de nem írom át, mert most is így látom a dolgot. Viszont nem volt célom senki magyarságtudatának becsmérlése vagy lekicsinylése, aki szintén nem énekel (valószínűleg a többség), ne vegye nagyon magára.

7 megjegyzés:

  1. én se szoktam a himnuszt énekelni, de nem azért mert nem lennék hazafias(ezt te is tudod hogy nem igy van) hanem egész egyszerüen azért mert nincs hangom hozzá és nem akarom hogy az emberek hallják, egyszerűbben azért mert gáz tök hamisan orditozni a tömegközepén, legalább annyira mint fikazöld harisányban menni. Szerintem nagyon sokan ezért is nem énekelnek. Mert szar az énekoktatás a hazánkban...jó ha öt népdalt megtanultam 8 év alatt. Elég szomorú.

    VálaszTörlés
  2. szerintem meg a himnusz olyan, mint régen a templomi énekek: nem az a lényeg hogyan, csak énekelj. nem volt hülyeség a közösségi éneklés, felszabadultan nyomhattad, a tömeg úgyis elnyomta a hangod, ha hamis, meg különben sem zavart senkit. mára ez a fajta szorongás nélküli ének visszaszorult a fürdőszobába, azért gondolod te is, meg mások is, hogy gáz, pedig nem kéne annak lennie... az énekoktatás meg nem tudna szép hangot adni mindenkinek, akármilyen jó is lenne, de tény, hogy a korszakok meg az életrajzok helyett lehetne több dal. amúgy meg jó hangod van :P

    VálaszTörlés
  3. Én ugyanezt mondtam be idén a ballagáson, majd jól nem énekeltem. Dudi azt mondta inkább ne énekeljem, ott a mikrofon előtt. Én se éneklem soha a Himnuszt, pedig merek bárhol bármikor énekelni, és szerintem magyarságtudatom is van, de mégse. Sose éreztem szükségét.

    VálaszTörlés
  4. hát... végülis mindenkinek szíve joga énekelni vagy nem énekelni, meg hát mint ott is láttam, erősen én vagyok a kisebbség...

    VálaszTörlés
  5. amúgy jobban belegondolva mi sem nagyon énekeltünk kisebb korunkban a sulis rendezvényeken, de aztán a herman vége felé már az osztályból elég sokan igen. nem tudom, mi változott meg...

    VálaszTörlés